انواع تولید محتوا متنی

۴۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


قبل از صحبت از تولید محتوای متنی و متنی، بد نیست کمی در مورد انواع محتوای متنی صحبت کنیم.

ناگفته نماند که تقسیم بندی روشن و مشخصی وجود ندارد که مثلاً بگوید سواد چهار قسم است یا شش قسم. اما مراجعه به انواع محتوای متنی چشم ما را به تولید محتوای متنی باز می کند و به درک بهتر وسعت این رشته کمک می کند.

بنابراین موارد زیر را فقط به عنوان «چند نمونه» از انواع محتوای متنی در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که برخی از آنها همپوشانی دارند:

پست های وبلاگ: پست های نوشته شده برای وبلاگ ها را می توان یکی از رایج ترین انواع محتوای متنی در نظر گرفت. پست های وبلاگ از نظر طول متن بسیار متفاوت هستند و می توانند از یک طرف به یک یا دویست کلمه و از طرف دیگر به بیش از هزاران کلمه محدود شوند. بامتمم و پاسخ نمونه های زیادی از پست های کوتاه وبلاگ دارند و شما می توانید نمونه های زیادی از متن های طولانی را در دفتر خاطرات محمدرضا شعبانعلی مشاهده کنید.

صفحات سایت ایستا: تقریباً همه سایت ها دارای صفحات ایستا و کلیدی هستند. از «درباره ما» و «تاریخچه شرکت» تا «سوالات متداول» و «معرفی محصول اصلی». اگرچه این نوع صفحه شبیه به پست های وبلاگ است، اما ایجاد محتوای متنی برای چنین صفحاتی اصول و قواعد خاص خود را دارد. محتوای این صفحه معمولاً باید همیشه سبز باشد و حتی اگر نه، باید به گونه ای تنظیم شود که عمر نسبتاً طولانی داشته باشد. با توجه به اینکه این صفحات معمولا پربازدیدترین صفحات آن سایت ها هستند (در مقایسه با اخبار و وبلاگ ها)، ساختار و خوانایی نیز بسیار مهم است. همچنین شخصی که متن این صفحه را می نویسد باید با اصول طراحی صفحه فرود برای افزایش اثربخشی این صفحه - بر اساس اهداف تعیین شده برای خود - آشنا باشد.

اخبار: نوشتن مقالات خبری یک مهارت حرفه ای و مستقل است. همه کسانی که برای وب سایت ها و وبلاگ ها محتوا می نویسند در نوشتن اخبار خوب نیستند. خبرنگاران باید بتوانند منابع مختلف را ارزیابی و تایید کنند. آنها همچنین باید انواع مقالات خبری را درک کنند و بر اساس نوع اخبار قالب مناسب را انتخاب کنند. در مقالات خبری، فرم گاهی بیشتر از محتوا غالب است. یعنی می خواهید اخباری را بگیرید که احتمالاً بسیاری از سایت ها و رسانه ها قبلاً گزارش داده اند. در چنین مواقعی با انتخاب سبک و قالب مناسب می توان توجه مخاطب را به خود جلب کرد و از تکرار اخبار بکاهد.

گزارش های مختلف: می دانید که گزارش ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به عنوان مثال، ما چهار نوع گزارش را معرفی کردیم: توصیفی، تحلیلی، توصیه ای و انتقادی. گزارش نویسی فراتر از نوشتن یک متن ساده است و اصول خاص خود را دارد. شاید مردم سال هاست که محتوای متنی تولید می کنند و محتوای خوبی برای وب سایت ها و پست های وبلاگ می نویسند، اما نمی توانند گزارش حرفه ای بنویسند. در دوره تکمیلی گزارش نویسی بیشتر در این مورد صحبت کردیم.

کپی‌نویسی در رسانه‌های اجتماعی: کپی‌رایتینگ رسانه‌های اجتماعی با کپی‌رایتینگ وب متفاوت است. هر شبکه اجتماعی قوانین و ویژگی های خاص خود را دارد. اگر برای توییتر می نویسید، باید بر هنر کوتاه نویسی تسلط داشته باشید و اگر در اینستاگرام پست می گذارید، به ساختاری بسیار ساده و جملات روان نیاز دارید. به خوانندگان بی حوصله کمک کنید تا متن شما را در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین خطا بخوانند.

ترجمه: متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا که خود را معرفی می کنند، فقط با ترجمه آشنا هستند. ما باید این ترجمه را به خاطر بسپاریم دقت و حرفه ای بودن را در نظر بگیرید. تولید محتوا نیازمند دانش و مهارت است. چه خوب است که تولیدکنندگان محتوا با زبان های دیگر آشنا باشند و بتوانند ترجمه را با استاندارد مناسبی انجام دهند. اما افرادی که فقط ترجمه می دانند نباید با تولیدکنندگان محتوا اشتباه گرفته شوند. تولید محتوا به چیز دیگری نیاز دارد. از میان این آثار می توان از ساختار متن صحبت کرد. متن را برای سئو تنظیم کنید متن را با شخصیت مخاطب تنظیم کنید. استفاده از عناصر تعاملی (از پیوندها تا دکمه ها و جعبه های متن) و طراحی با اهداف فراخوانی (CTA) پس اگر مترجم هستید. فقط به این دلیل که مترجم هستید خود را تولید کننده محتوا ندانید. و زمان خود را صرف توسعه مهارت های اضافی کنید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.