طرز تهيه نودل: ساده، فوري، با مرغ، كره اي، با ماكاراني

۹۸ بازديد ۱ نظر

طرز تهيه نودل را در اين مقاله در انواع ساده، سريع، چيني، كره اي، با مرغ، سس سويا، مجلسي، پنير پيتزا و غيره به صورت كامل مطالعه كنيد. اين نوع غذاها مي توانند در سريع ترين زمان ممكن از 5 دقيقه تا 20-30 دقيقه به راحتي تهيه شوند.

طرز تهيه غذاهاي 5 دقيقه اي
طرز تهيه نودل يكي از آن غذاهايي است كه به سرعت تهيه شده و مي‌توانيد آن را ميل كنيد. امروزه با توجه به كمبود وقت، بسياري از افراد سعي مي‌كنند تا تايم غذاي خود را بسيار محدود كرده و  آن را كمتر كنند. اين كار مي‌تواند علل مختلفي داشته باشد. از كمبود وقت در محل كار گرفته تا نوع شغل يا مسافت طولاني كه باعث مي‌شود تا زمان غذاپختن و يا غذاخوردن آن بسيار محدودتر شود. از سوي ديگر نيز ممكن است شما روزهايي از محل كار به منزل بياييد و آنقدر خسته باشيد كه نتوانيد دست به كار شده و يك غذاي خوشمزه براي خود آماده كنيد. در اين حالت است كه بايستي اقدام به تهيه غذاهاي آماده‌اي نماييد كه مي‌توانند ظرف پنج دقيقه كامل شوند.جوان ايراني (irjavan.com)

از جمله غذاهايي كه مي‌توان آنها را به سرعت آماده كرد، بايد گفت:

ساندويچ فيله مرغ: اين غذا مي‌تواند حداكثر طي چندين دقيقه آماده شود. مواد غذايي درون اين ساندويچ كامل است و مي‌تواند نياز يك انسان بالغ را برطرف كند.
املت گوجه فرنگي: يكي از متداول‌ترين غذاهايي است كه به جهت دستور پخت آسان و سريع، در ميان اكثر مردان محبوب شده‌ است.
سوپ سبزيجات: اگر به دنبال يك دستور شام ساده و لذيذ هستيد، اين مورد مي‌تواند به شما كمك كند تا بتوانيد غذاي خوشمزه‌اي را ميل كنيد.دركنار اين موارد نيز مي‌توان موارد بسياري را ذكر كرد، از سيب زميني سرخ كرده تا قارچ و پيراشكي، پاستا، بقچه بادمجان و غيره. در ادامه اما مي‌خواهيم به يكي از رايج‌ترين غذاهاي 5 دقيقه‌اي به نام نودل بپردازيم با انواع دستورالعمل‌هاي آن آشنا شويم.

آموزش پخت نودل
نودل يكي از غذاهاي اصيل آسيايي است كه جنس آن از بر‌ش‌هاي خمير فطير يا عمل آوري نشده ساخته مي‌شود. به طور معمول نودل‌ها را به صورت نوارهاي نازك و نيز بلند مانند اسپاگتي تهيه مي‌كنند. شما مي‌توانيد همچنين آن را به صورت لوله‌اي، رشته‌اي، موجي و نيز صدفي تهيه كنيد. قبل از اينكه به بررسي طرز تهيه نودل بپردازيم، ذكر اين نكته نيز ضروري است كه مصرف زياد اين ماده مي‌تواند با توجه چربي زياد، عدم وجود منابع كافي پروتئيني و معدني، نمك زياد و غيره، در طولاني مدت زيان ده باشد. بنابراين بايستي آن را متنوع تهيه كنيد.

طرز تهيه نودل ساده
اگر مي‌خواهيد ساده‌ترين دستورالعمل براي طرز تهيه نودل را اجرا كنيد، كافيست به دستورالعمل زير بپردازيد كه در 3 مرحله مي‌توانيد اين ماده را تهيه نماييد.

مواد غذايي    مقدار موردنياز
نودل    2 بسته
سس كچاپ تند    1 قاشق مربا خوري
رب انار يا سس انار    1 قاشق مربا خوري
روغن مايع    2 قاشق غذاخوري
فلفل سبز قلمي شيرين    2 عدد
رب گوجه    1 قاشق غذا خوري
حال براي دستورالعمل اين ماده داريم:

در اولين مرحله بايستي تابه را با يك قابلمه مناسب به همراه روغن و نيز موادي همچون رب، سس كچاپ تند، رب انار به ماهيتابه ريخته و آن را تفت دهيد.
حال در قدم دوم بايستي نودل ها را در تابه ريخته و به اندازه يك ليوان سرخالي به آن آب اضافه كنيد. حال نوبت آن است كه ادويه نودل را درون بسته ريخته و آن را در تابه بگذاريد تا به مدت 5 دقيقه آن را هم بزنيد. حال منتظر باشيد تا آب آن كشيده شده و به اصطلاح دم بكشد.
در مرحله نهايي بايستي نودل را سرو كنيد. براي اين كار مي‌توانيد آن را به همراه فلفل قلمي شيرين ريز كرده و ميل كنيد.
چند نكته: شما مي‌توانيد براي طعم دار كردن، مقداري نمك نيز به آن اضافه كنيد. همچنين مقداري كالباس يا مرغ پخته شده را اضافه كرده و مزه نودل خود را بهتر نماييد. شما مي‌توانيد سيب زميني كوچكي را نيز در كنار نودل خود سرخ كنيد (جداگانه) و پس از دم كشيدن نودل، آن را به درون تابه بريزيد و مخلوط نماييد.

طرز تهيه نودل مجلسي
يكي از روش‌هاي تهيه نودل مجلسي را در ادامه به شما بيان مي‌كنيم كه مي‌تواند بسيار خوشمزه و جذاب باشد. در اين حالت داريم:

مواد غذايي    مقدار موردنياز
گوشت    100 گرم
اسفناج    100 گرم
نودل    200 گرم
قارچ    100 گرم
هويج    نصف عدد
سير    1 حبه
پياز كوچك    1 عدد
كنجد بو داده    1 قاشق چاي خوري
روغن كنجد، فلفل سبز، نمك، شكر    به ميزان موردنياز
حال در رابطه با طرز تهيه نودل مجلسي مي‌توان گفت:

ابتدا لازم است داخل قابلمه را با مقداري آب مناسب پركنيد. حال بايستي زماني كه آب به جوش رسيد، نودل‌ها را درون آن ريخته و زماني كه كمي نرم شد، آنها را آب بكشيد.
مرحله بعدي آن است كه گوشت را به حالت برش‌هاي نازك در آورده و آن را به همراه سير و شكر، روغن كنجد و فلفل و نمك تركيب نماييد. همچنين پياز و نيز هويج را به حالت برش‌هاي 5 سانتي ايجاد كنيد.
مرحله بعدي آن است كه نودل را در داخل تابه‌اي مناسب به همراه روغن داغ كرده و آن را به همراه پياز، هويج و نيز فلفل سبز تفت دهيد. همچنين به آن قارچ و گوشت را اضافه كرده و در داخل تابه آن را سرخ نماييد.
در انتهاي مرحله سرخ شدن نيز مي‌توانيد اسفناج‌ها را افزوده و آنها را به مواد اضافه نماييد. سپس بايستي نودل‌هاي پخته را در داخل يك كاسه بزرگ ريخته و آنها را با مواد ديگر خوب تركيب كنيد.
چند نكته:

براي خوش طعم كردن طرز تهيه نودل مي‌توانيد از مقداري سس سويا بهره ببريد.
براي استفاده از ادويه، حتما ادويه‌هاي مخصوص را به گوشت اضافه كنيد.
حتما نياز نيست نودل با مرغ را در داخل فر گذاشته و يا دم كنيد. مي‌‌توانيد مطابق با سليقه خانواده خود آن را طبخ نماييد.

طرز تهيه نودل سياه
ممكن است تاكنون در رابطه با نودل سياه اطلاعاتي نداشته باشيد. در اين خصوص بايد گفت اين نوع از غذا كه با عنوان جاجانگميون شناخته مي‌شود، يكي از مواد خوراكي محبوب در كره و چين است كه براي تهيه آن مي‌توانيد از سس يا رب لوبياي سياه استفاده كنيد. در اين حالت مي‌توان راجع به طرز تهيه نودل سياه گفت:

مواد غذايي    مقدار موردنياز
نودل مخصوص جاجانميونگ يا عادي    400 گرم
سس يا رب لوبياي سياه    5 قاشق غذاخوري
روغن گياهي    2 قاشق
شكر    1 قاشق غذاخوري
گوشت گوساله    100 (مكعبي خرد شده)
پياز    1 عدد (بزرگ و خرد شده)
زنجبيل    نصف قاشق چايخوري (رنده شده)
آب    1 ليوان
كدوي سبز    1 عدد (متوسط مكعبي ريز خرد شده)
كلم سفيد    100 گرم (خرد شده)
روغن زيتون    1 قاشق
نشاسته ذرت    1 قاشق غذاخوري
سيب زميني    1 عدد (متوسط و ريز شده)
نمك و فلفل    به ميزان موردنياز
حال در رابطه با طرز تهيه نودل سياه مي‌توان گفت:

در اولين قدم بايستي گوشت را درون ماهيتابه ريخته و سپس آن را به همراه دو قاشق روغن گياهي بگذاريد تا در عرض 5 دقيقه سرخ شود. سپس بايستي مواد ديگر از جمله كدوي سبز خرد شده را به همراه كلم سفيد، پياز، سيب زميني به گوشت اضافه كنيد و همه مواد را به مدت 5 دقيقه ديگر نيز سرخ نماييد.
پس از سرخ كردن در طرز تهيه نودل سياه، بايستي رب لوبياي سياه را به همراه شكر و روغن زيتون تركيب كرده و آن را به گوشت و سبزيجات اضافه كنيد. حال مواد را به مدت چند دقيقه تفت داده و سپس يك ليوان آب را به مواد اضافه مي‌كنيم. سپس به مدت 10 – 15 دقيقه آن را حرارت ‌مي‌دهيم.
حال پودر نشاسته ذرت را به تركيب اين مواد افزوده و كامل آن را هم مي‌زنيم.
سپس بايستي نودل‌ها را در يك ظرف آب جوش به مدت 5 دقيقه پخته و آبكش كنيد. در مرحله بعدي بايستي نودل را به مواد افزوده و آنها را با هم مخلوط نماييد.
تقريبا كار تمام است و مي‌توانيد نودل را سرو كرده و ميل كنيد.
طرز تهيه نودل چيني
همانطور كه گفتيم، نودل يكي از غذاهاي پرطرفدار در شرق آسيا است كه دستورالعمل‌هاي مختلفي را مي‌توان براي آن در كشورهاي كره و چين پيدا كرد. يكي از اين دستورالعمل‌ها را از كشور چين در ادامه براي شما بيان مي‌كنيم كه مي‌تواند به همراه مرغ و سبزيجات ميل شود.

مواد غذايي    مقدار موردنياز
نودل    2 بسته
سير    4 حبه
سينه مرغ    1 عدد
پياز    1 عدد
بادمجان    1 عدد
كدو سبز    1 عدد
قارچ    10 عدد
هويج    1 عدد
سس سويا    4 قاشق سوپ خوري
كنجد    2 قاشق غذا خوري
سس بالزاميك    1 قاشق غذا خوري
سس ترياكي    2 قاشق سوپ خوري
با تهيه مواد بالا حال داريم:

اولين مرحله آن از طرز تهيه نودل چيني آن است كه سينه مرغ را به صورت نوارهاي باريكي خرد كرده و آنها را درون يك تابه به همراه كمي روغن زيتون اضافه كنيد. شما مي‌توانيد به جاي روغن زيتون، از روغن كنجد نيز بهره ببريد.
حال بايستي مرغ را درون تابه گذاشته و به آن مواد از جمله فلفل سياه و قرمز، سير له شده و نيز زنجبيل را بيفزاييد. آن را تفت داده و بگذاريد تا رنگ مرغ برگشته و بپزد. در انجام اين كار توجه كنيد كه سينه مرغ نبايد زياد تفت بخورد. چراكه بيش از حد سفت مي‌شود. چون حالت آن به صورت نواري و باريك است، همين كه چند دقيقه (5 دقيقه) تفت بخورد كافي است.
حال مرغ را از تابه خارج كنيد و آن را درون بشقاب قرار دهيد. سپس بايستي پياز را به صورت خلالي خرد كرده و درون تابه‌اي كه مرغ تفت داده است بريزيد. حال آن را تفت داده و بگذاريد تا به رنگ طلايي در آيد. سپس نوبت آن است كه مواد ديگر از جمله كدو، بادمجان، هويج، فلفل دلمه را خلالي خرد نماييد. در ادامه نيز مي‌توانيد پياز و قارچ‌ها را خرد كرده و بگذاريد تا چند دقيقه بر روي حرارت باقي بماند. حرارت را زياد بگذاريد تا آب نيندازد.
حال به مدت 5 دقيقه ديگر صبر كنيد و مواد ديگر از جمله سس ترياكي، بالزاميك، سويا را به سبزيجات اضافه كرده و مواد را كامل هم بزنيد. استفاده از اين سه سس مي‌تواند براي طعم دار كردن غذا مورد استفاده قرار گرفته و بسيار مهم است كه از آنها در غذا استفاده كنيد. چراكه اين كار مي‌تواند نودل را از مزه خميري و ساده آن نجات دهد.
حال نوبت پختن نودل است كه براي اين كار بايستي نودل را درون آب جوش ريخته و زماني كه از هم باز شوند، آب آن را بكشيد. توجه كنيد كه نودل نبايد بيش از حد نرم شده و بهتر است عصاره مرغ را نيز به آب نودل اضافه كنيد. حال مي‌توانيد نودل را آبكشي نماييد.
مرحله بعدي آن است كه مواد را با يكديگر مخلوط كنيد. حال مي‌توانيد نودل را به همراه مرغ به سبزيجات اضافه كرده و ادويه‌اي كه در بسته نودل هست را به سبزيجات بيفزاييد. تمامي مواد را با هم تركيب نموده و آنها را تفت دهيد.
زماني كه نودل آماده شود و تمام اين كارها را در طز تهيه نودل چيني انجام داديد، آن را درون يك بشقاب گود سرو كرده و بر روي ن كنجد بپاشيد. حال مي‌توانيد آن را سرو كرده و نوش جان كنيد.

طرز تهيه نودل با مرغ
يكي ديگر از انواع دستورالعمل‌هاي جذاب براي طرز تهيه نودل، استفاده از مرغ است كه مي‌تواند كمي زمان تهيه آن را افزايش دهد. در اين حالت مي‌توانيد از طرز تهيه نودل زير استفاده كنيد:

مواد غذايي    مقدار موردنياز
فيله مرغ    4 بسته
گوجه فرنگي    4 عدد
سير    1 حبه
نودل    2 بسته
پياز    1 عدد
ريحان    1 دسته كوچك
فلفل تند    1-2 عدد
زردچوبه و زعفران    به ميزان موردنياز
نمك، فلفل سياه    به ميزان موردنياز
حال داريم:

ابتدا لازم است تا نودل مرغ خوشمزه‌مان را كنار بگذاريم، فيله‌هاي مرغ را جدا كرده و آنها را به حالت تكه تكه خرد كنيم. حال بايستي يك تابه مناسب را بر روي حرارت گذاشته و به آن روغن اضافه كنيد. سپس بايستي فيله‌هاي مرغ را به تابه اضافه نموده و آنها را تفت دهيد.
مرحله بعدي آن است كه فيله‌هاي مرغ را تفت دهيد تا زماني كه تغيير رنگ دهند. سپس بايستي فلفل تند را به همراه پياز به حالت نگيني ريز كرده و خرد كنيد. حال بايستي آنها را به تابه بيفزاييد.
مرحله بعدي پوست كندن گوجه است كه مي‌توانيد آن را به همراه سير و رنده ريز نماييد. حال آنها را نيز پس از ريز كردن به تابه اضافه كرده و كامل تفت مي‌دهيم. مي‌گذاريم تا مواد كامل با يكديگر تركيب شده و سپس درب تابه را مي‌گذاريم تا بماند. حال بايستي اجازه دهيد تا گوشت مرغ با آب سبزيجات كامل پخته و در اين زمان قابلمه مناسب را تا نيمه پر آب مي‌كنيم. آن را روي حرارت زياد قرار داده و صبر مي‌كنيم تا به نقطه جوش مناسب برسند. سپس بايستي زماني كه آب جوش آمد، مقداري روغن را به همراه قابلمه اضافه نموده و آنها را هم بزنيد.
حال نودل را به آب جوش اضافه كنيد و بگذاريد تا چند دقيقه در آب جوش كامل بماند و نرم شود. به مدت زماني كه در بسته‌بندي براي جوش دادن نودل تعيين كرده است نيز توجه كنيد. به طور معمول اين زمان كمتر از 10 دقيقه است. حال لازم است تا نودل را آبكشي كرده و بگذاريد تا آب اضافي خارج شود. سپس آن را به تابه مرغ افزوده و مواد را كامل با هم تركيب مي‌كنيم. سپس مي‌توانيد با گذشت 5 دقيقه نودل را به همراه ريحان تزئين كنيد و آن را كامل سرو نماييد.

طرز تهيه نودل كره اي
نودل يك غذاي پرطرفدار در كره است. از همين رو تاكنون براي آن انواع بسيار زيادي روش طرز تهيه نودل اختراع شده است كه مي‌خواهيم در ادامه به 2 روش آن بپردازيم. ابتدا مواد زير را آماده كنيد.

مواد غذايي    مقدار موردنياز
نودل كره‌اي    1 بسته
سس سويا    ¼ ليوان
روغن كنجد    5 قاشق
هويج    3 عدد (خلالي شده)
پيازچه    6 عدد
قارچ شيتاكه    1 ليوان
پياز    1 عدد (نازك برش داده شده)
سير    4 حبه
اسفناج تازه    1 دسته
شكر    4 قاشق چاي خوري
روغن نباتي    1 قاشق غذاخوري
كنجد    1 قاشق غذاخوري (اختياري)
حال در رابطه با طرز تهيه اين ماده داريم:

يك قابلمه بزرگ را به همراه آب پر كرده و در آن نمك بريزيد. حال بگذاريد تا جوش بيايد.
مرحله بعدي آن است كه نودل را به قابلمه اضافه كرده و بگذاريد تا هم بخورد.
به مدت 5 دقيقه بگذاريد تا نودل مقداري گرم شده و آن را آبكش نماييد. سپس بر روي آن مقداري آب سرد بريزيد.
حال نودل را در يك ظرف ريخته و با استفاده از يك قيچي آشپزخانه آن را به قسمت‌هاي كوچكتر برش دهيد. مرحله بعدي آن است كه به اين ماده روغن كنجد را اضافه كنيد.
حال بايستي سس سويا را به همراه شكر در يك كاسه با هم تركيب نموده و در يك تابه متوسط ديگر، روغن نباتي را با حرارت متوسط به بالا داغ نماييد. سپس بايستي هويج و پياز را به اين مواد اضافه كرده و به مدت 1 دقيقه ن را كامل تفت دهيد. بگذاريد تا نرم شود.
مرحله بعدي آن است كه قارچ را به همراه پيازچه و سير اضافه نموده و بگذرايد تا به مدت 30 دقيقه تفت بخورد. اين كار باعث مي‌شود تا عطر آن نيز باز شود.
در قسمت بعد از طرز تهيه نودل كره‌اي، نوبت آن است كه مخلوط سس سويا را به همراه اسفناج اضافه نماييد. بگذاريد تا به مدت 3 دقيقه پخته شده و آن را كامل هم بزنيد.
بعد از اينكه 2-3 دقيقه گذشت، مي‌توانيد تابه را از روي حرارت برداشته و به آن يك قاشق غذاخوري روغن كنجد و نيز دانه كنجد بيفزاييد. حال نودل كره‌اي شما تقريبا آماده شده است و مي‌توانيد آن را كامل ميل كنيد.
شما مي‌توانيد در طرز تهيه نودل كره‌اي، برخي نكات زير را نيز درنظر داشته باشيد:

براي تطبيق نودل با ذائقه شما، مي‌توانيد از قارچ‌ها نيز در تهيه اين ماده استفاده نماييد.
شما مي‌توانيد از فلفل دلمه‌اي قرمز خرد شده براي خوش طعم شدن آن استفاده كنيد. استفاده از فلفل‌ها در حالت كلي منجر به مزه دار كردن غذا مي‌شود.
براي كساني كه گياه خوار نيستند، استفاده از گوشت گاو يا مرغ به همراه مرغ به صورت پخته شده و ريز ريز شده توصيه مي‌شود.
براي خوردن نودلي كه در يخچال مانده است، حتما آن را در ماكروفر ميل كنيد.
شما مي‌توانيد نودل‌هاي باقي‌مانده را تا 3 روز در قالب ظرف‌هاي دربسته نگهداري كنيد. (در يخچال).
طرز تهيه نودل كره اي با پنير پيتزا
يكي ديگر از مدل‌هايي كه مي‌توان براي طرز تهيه نودل كره‌اي بيان كرد، استفاده از پنير پيتزا است كه در اين حالت بايد گفت:

مواد غذايي    مقدار موردنياز
نودل    3 بسته
فلفل دلمه    1 عدد
قارچ    10 عدد
رب    1 قاشق غذاخوري
پياز    1 عدد
سوسيس    2 عدد
پنير پيتزا    به مقدار دلخواه
سس فلفلي تند    1 قاشق غذاخوري
نمك، فلفل سياه و پودر سير    به ميزان موردنياز
حال براي طرز تهيه نودل مي‌توان به موارد زير اشاره كرد كه عبارتند از:

ابتدا بايستي پياز را پوست گرفته و آن را به حالت نگيني ريز كنيد. حال آن را داخل تابه به همراه مقداري روغن تفت داده و بگذاريد تا كمي سبك شود. مرحله بعدي آن است كه سوسيس‌ها را در اندازه دلخواه خود خرد نموده و آنها را به همراه ادويه‌ها به پياز اضافه كنيد. سپس آن را تفت داده و بگذاريد تا سوسيس‌ها از حالت خامي خارج شوند. فلفل دلمه را شسته و آن را به حالت مكعبي خرد نماييد. حال آنها را به مواد اضافه كنيد.
در قسمت دوم از طرز تهيه نودل كره‌اي با پنير پيتزا بايستي درون يك قابلمه مقداري آب را ريخته و بگذاريد تا خوش جوشيده شود. حال بايستي ادويه‌ها را درون آب جوش قرار دهيد و بگذاريد تا نودل‌ها بدون خرد شدن درون قابلمه قرار گيرند. به مدت 5 دقيقه صبر كرده و بگذاريد تا نودل‌ها باز و نرم شوند.
حال نوبت پخت نودل‌ها است كه زماني كه نودل‌ها نرم شدند، بايستي آنها را آبكش نماييد. چراكه اين مواد نبايد آب گرفته باشند. حال آنها را درون يك تابه با مواد مياني ريخته و بگذاريد تا به مدت چند دقيقه‌اي با مواد مخلوط شوند.
حال نودل كره‌اي تند و خوشمزه ما آماده است. در مرحله آخر شما مي‌توانيد مقداري پنير پيتزا يا رنده شده را نيز به اين دستورالعمل اضافه كنيد. همچنين سس فلفل را مطابق با ذائقه خودتان از تند بودن تنظيم كنيد.

 

طرز تهيه نودل سبزيجات
اگر قصد داريد يكي از بهترين و محبوب‌ترين دستورالعمل‌ها براي طرز تهيه نودل سبزيجات را داشته باشيد، توصيه مي‌كنيم مدل سبزيجات آن را امتحان كنيد كه در اين حالت مي‌توان گفت:

مواد غذايي    مقدار موردنياز
نودل    2 بسته
سبزي معطر خشك    1 قاشق غذاخوري
هويج    يك عدد (بزرگ و خلالي)
نخود فرنگي، ذرت و لوبيا قرمز    1 پيمانه (پخته شده)
پودر گوجه فرنگي    1 قاشق غذاخوري
كلم بروكلي    نصف پيمانه
نمك و فلفل    به ميزان موردنياز
پودر كاري و زردچوبه    به ميزان موردنياز
حال در رابطه با طرز تهيه نودل سبزيجات مي‌توان گفت:

در ابتدا 2 ليوان آب را درون قابلمه ريخته و بگذاريد تا بجوشد.
سپس بايستي درون آب جوش پودر گوجه، زردچوبه، نمك، هويج‌ها را بيفزاييد و بگذاريد تا بپزند.
مرحله بعدي آن است كه نخود فرنگي پخته شده را به همراه ذرت پخته و نيز لوبيا با هم اضافه كرده و كامل تركيب كنيد.
پس از گذشت يك زمان كوتاه، حال نوبت آن است كه نودل را اضافه كرده و هم بزنيد. سپس بايستي آنها را تركيب كرده و پس از نرم شدن نودل‌ها، سبزي‌هاي خشك از جمله گشنيز و جعفري را به همراه اضافه نماييد. حال تركيب كنيد و بگذاريد تا مواد كامل به خورد همديگر برود. با اين حال توجه كنيد كه سفتي و آب نودل به ميزان سليقه‌ي شما بستگي داشته و مي‌توانيد از استاك هم استفاده كنيد.
در قدم بعدي از طرز تهيه نودل سبزيجات، كلم بروكلي را خرد كرده و سپس آن را در آب نودل بريزيد.
بهتر است سبزي‌ها را در انتهاي كار اضافه كنيد. با اين حال گوجه فرنگي را اضافه نمي‌كنيم چراكه از نرم شدن بيش از حد نودل جلوگيري كند. براي انتخاب سبزيجات و حبوبات بايستي براساس سليقه خود عمل كنيد. در اين دستورالعمل نيازي به آبكشي نودل نيست و ما مقدار آب داخل آن را كم مي‌گذاريم تا نيازي به اين كار نداشته باشيم.

طرز تهيه نودل با سس سويا
يكي از دستورالعمل‌هاي طرز تهيه نودل به صورت رژيمي به همراه يك سس (سويا) را در ادامه براي شما آورده‌ايم كه به شرح زير مي‌باشد:

مواد غذايي    مقدار موردنياز
نودل    1 بسته 500 گرمي
هويج    1 عدد (پوست كنده و ورقه شده)
كلم برگ    1 ليوان (خرد شده)
روغن نباتي    1 قاشق غذاخوري
كرفس    1 عدد (خرد شده)
پياز سبز    2 عدد (خرد شده)
سركه برنج    1 قاشق چاي خوري
سس سويا    2 قاشق غذاخوري
فلفل سياه    نصف قاشق چاي خوري
سير    2 حبه (آسياب شده)
فلفل دلمه‌اي    1 عدد (ورقه شده)
نمك    نصف قاشق چاي خوري
حال براي طرز تهيه اين نوع نودل داريم:

ابتدا لازم است تا نودل را درون موادي همچون آب، روغن و نمك آب پز نموده و آن را آبكش كنيد.
حال بايستي روغن را در يك قابلمه بزرگ ريخته و آن را در حرارت ملايم قرار دهيد.
به اين تركيب، سير و زنجبيل را اضافه كنيد و بگذاريد تا به مدت 2 دقيقه باقي بماند.
حال بايستي موادي همچون پياز سبز، كرفس، هويج و فلفل دلمه‌اي، كلم برگ را به آن افزوده و تا هنگامي كه سبزيجات به حالت نرم شده درآيند، آن را هم بزنيد.
در ادامه مواد ديگر از جمله سس سويا، سركه برنج و نيز فلفل سياه را اضافه كرده و محلول را هم بزنيد.
نودل را نيز اضافه كنيد و بگذاريد تا به مدت 2 دقيقه هم زده شود.
در انتهاي طرز تهيه نودل با سس سويا، حال مي‌توانيد آن را طوري كه مي‌خواهيد سرو نماييد.

 

طرز تهيه نودل با رب گوجه و سوسيس
در رابطه با طرز تهيه نودل با رب گوجه كه مواد اوليه آن در بسياري از خانه‌هاي ما وجود دارد، مي‌توانيد از اين دستورالعمل استفاده كنيد و يك رنگ و مزه خوب به نودل خودتان بدهيد:

مواد غذايي    مقدار موردنياز
نودل    3 بسته
سس كچاپ يا فلفلي تند    1 قاشق مربا خوري
رب گوجه    1 قاشق غذاخوري
سوسيس    2 عدد
قارچ    10 عدد
ففل دلمه‌اي    1 عدد
نمك، فلفل سياه، پودر سير    به ميزان موردنياز
پياز    1 عدد
حال در اين قسمت داريم:

اولين كار اين است كه پياز را به صورت نگيني خرد كرده و در يك ماهيتابه مناسب بريزيد. حال بايستي تابه را در يك حرارت ملايم قرار داده و بگذاريد تا روغن مايع كه به آن اضافه مي‌كنيد، سرخ شود.
حال پياز را اضافه كرده و تفت دهيد. زماني كه سبك و شيشه‌اي شد، بايستي آن را به اندازه‌هاي دلخواه خرد كرده و به تابه خود اضافه كنيد. سپس بايستي به تفت دادن ادامه دهيد و آب اضافي ميان بافتي را در قارچ كامل بگيريد. سپس نوبت آن است كه رب گوجه فرنگي را به كار اضافه كنيد.
در ادامه نيز سس فلفل تند را به تابه اضافه كرده و نيز به تفت دادن ادامه دهيد. حال بايستي رب گوجه را كاملا سرخ كرده و در اين زمان يك قابلمه را تا نيمه پر آب نماييد. آن را روي حرارت زياد گذاشته و بگذاريد تا جوش آيد.
حالا ادويه مخصوص نودل را به قابلمه اضافه كرده و زماني كه آب جوش بيايد، بدون آنكه نودل را خرد كنيد، آن را به درون ظرف اضافه نماييد. در ادامه بايستي اجازه دهيد تا نودل به مدت 5 دقيقه در آب جوش باقي مانده و پخته شود.
با گذشت اين مدت زمان، حالا مي‌توانيد آن را از روي قابلمه برداشته و سپس ودل را در داخل آبكش بگذاريد. سپس بدون آنكه آبكشي شود، به تابه مواد مياني را اضافه كرده و مخلوط را كامل تركيب مي‌كنيم. حال آن را به مدت 5 دقيقه تفت داده و با اين كار مزه‌ها را تركيب مي‌نماييم.
سپس بعد از اين 5 دقيقه، نوبت آن است كه تابه را از روي حرارت برداريد و نودل‌ها را در ظرف بريزيد. حال بايد به ظرف خود نودل را با برگ ريحان و نيز پنير پارمزان و سس باربيكيو اضافه نموده و آن را تزئين كنيد. حال بايد آن را سرو نماييد و مي‌توانيد ميل كنيد.
طرز تهيه نودل قرمز
اگر دوست داريد به نودل خود يك طعم و رنگ خوب بدهيد، از اين دستورالعمل براي طرز تهيه نودل استفاده كنيد كه به شرح زير مي‌باشد:

مواد غذايي    مقدار موردنياز
نودل    2 بسته 65 گرمي
سبزيجات از جمله قارچ و موارد ديگر اختياري    به ميزان موردنياز
پيازچه    به ميزان موردنياز براي پر شدن (خرد شده)
نمك    به ميازن موردنياز
حال بايستي براي طرز تهيه اين ماده دستورالعمل زير را انجام دهيد:

ابتدا سبزيجات و قارچ را در يك قابلمه ريخته و آن را با مقداري روغن تفت دهيد. حال بايستي بگذاريد تا پخته شود. سپس بايستي مقداري نمك را براي مزه دار كردن كار اضافه كرده و آن را كنار بگذاريد. حال با اماده شدن نودل‌ها، مي‌توانيد آنها را مخلوط نماييد.
در يك ظرف قابلمه ديگر آب گرمي را بگذاريد و آن را جوش دهيد. نودل‌ها را مانند دستورالعملي كه روي بسته است در آن بپزيد.
سپس بايستي زماني كه نودل‌ها در حال پخته شدن هستند، تابه را گرم كرده و به آن ¼ پيمانه روغن را اضافه كنيد. حال اجازه دهيد تا حرارت كم شده و سپس پيازچه‌هاي خرد شده را به آن اضافه نماييد. سپس زمان آن است تا به مدت 3 – 4 دقيقه آن را تفت دهيد و بگذاريد تا رنگ آنها كمي بازگردد. سپس بايستي قسمت سبز پيازچه‌ها را اضافه كرده و آنها را كامل مخلوط نماييد. به مدت 4 دقيقه ديگر نيز آن ها را سرخ كنيد تا به رنگ قهوه‌اي درآيند. حال دانه كنجد را اضافه كرده و تركيب را كامل مخلوط نماييد.
شما مي‌توانيد نودل پخته شده را به روغن پياز اضافه نموده و آن را در يك كاسه كوچك، به همراه سس سويا و نيز شكر مخلوط نماييد. اين كار شكر را رقيق مي‌كند. حال بايستي مخلوط سس سويا را به نودل افزوده و مواد آن را كامل تركيب كنيد. سپس بگذاريد تا به مدت چند دقيقه ديگر مواد با هم بپزند.
نودل داغ را مي‌توانيد با سس قارچ و نيز سبزيجات ديگر، به تنهايي سرو نماييد.

 

طرز تهيه نودل خوشمزه و رستوراني
يكي از دستورالعمل‌هاي طرز تهيه نودل خوشمزه به سبك رستوراني و جذاب را در ادامه براي شما بيان مي‌كنيم كه به شرح زير مي‌باشد:

مواد غذايي    مقدار موردنياز
نوداليت    1 بسته
قارچ متوسط    3 عدد
پودر آويشن، فلفل سياه    1 قاشق چاي خوري از هركدام
پياز    1 عدد
سس سويا    3 قاشق غذاخوري
سينه مرغ خرد شده    100 گرم
با تهيه اين مواد حال داريم:

در اولين گام بايستي پيازها را كامل خرد كرده و آنها را به حالت نگيني برش بزنيد. مرحله بعدي آن است كه داخل روغن، با حرارت متوسط آنها را سرخ كرده و بگذاريد تا كمي به رنگ طلايي و سبك درآيد.
سپس بايستي زماني كه پيازها سرخ شدند، سينه مرغ را خرد نموده و آنها را به پياز اضافه كنيد. آنها را تفت داده و بگذاريد تا مرغ‌ها كامل سرخ شوند.
در گام بعدي بايستي زماني كه مرغ كامل سرخ شد، سبزيجات مختلف اعم از فلفل دلمه رنگي، قارچ، فلفل سياه و نيز آويشن را اضافه كنيد. حرارت را به حالت ملايم درآورده و بگذرايد تا سبزيجات نرم شوند.
سپس بايستي با پخت تمامي اين مواد، سس سويا را براي خوشمزه كردن اين خوراك اضافه نموده و آنها را كامل تركيب كنيد. در اين حالت به اين نكته توجه كنيد از آنجايي كه سس سويا بسيار شور است، نيازي نيست تا نمك به اين غذا اضافه كنيد.
در مرحله بعدي بايستي نوداليت را در آب جوش بگذاريد. اين كار را انجام دهيد تا به مدت 10 دقيقه نوداليت شما كامل مغز پخت شود. سپس بايستي آن را به مرغ و سبزيجات آماده شده افزوده و آنها را كامل مخلوط نماييد. در انتها نيز بايستي كمي جعفري خرد شده را براي تزئين اضافه كنيد.
طرز تهيه نودل آماده
اگر مي‌خواهيد از نودل آماده استفاده كنيد، مي‌توانيد از دستورالعمل طرز تهيه نودل ساده كه در ابتداي متن آورده شده است استفاده كنيد. به سادگي كافيست آب را جوش كرده، نودل را اضافه مي‌كنيم. سپس طعم دهنده‌ها را افزوده و زماني كه نودل نرم شود، آن را آبكش و سرو كنيد.

طرز تهيه نودل فوري
اگر قصد داريد طي 5 – 10 دقيقه نودل را فورا تهيه كنيد، از دستورالعملي كه در پشت بسته ذكر شده است، استفاده نماييد. اما اگر قصد داريد تا در سريع‌ترين زمان يعني 15-20 دقيقه، نودلي طعم دار و كره‌اي را آماده كنيد، مي‌توانيد دستورالعمل زير را دنبال نماييد:

مواد غذايي    مقدار موردنياز
سير    3-4 عدد
هويج    1 عدد
پيازچه    1 عدد
نودل     1 بسته
سبزي    30 گرم
زنجبيل    به مقدار كم
سس سويا    به ميزان 2-3 قاشق غذاخوري
رب گوجه فرنگي    به ميزان موردنياز
كره (يا روغن)    1 قاشق چاي خوري
تخم مرغ    1 عدد
براي اين دستورالعمل داريم:

در اولين قدم از طرز تهيه نودل ساده و سريع طعم دار كره‌اي سبزي‌ها را شسته (پيازچه، نعنا، ترخون و شاهي و ريجان) و كامل آنها را پاك مي‌كنيم. سپس بايستي ظرف پلاستيكي را كه با آب سرد است پر كرده و بگذاريد تا اين مواد داخل آن باشند. سپس بايستي صبر كنيد تا گل سبزي‌ها جدا شده و در داخل ظرف ته نشين گردد. حال سبزي‌ها را با آب سرد آبكش كنيد.
نكته: علت عدم شستشوي سبزي‌هاي معطر در آب گرم، جلوگيري از پلاسيده شدن و نيز حذف شدن عطر و خواص آنها است.

در مرحله بعدي بايستي آنها را آبكش كرده و بگذاريد تا خشك شوند. حال بايستي خرد كرده (به حالت نگيني) و توصيه ما اين است كه سير و هويج را كمي بيشتر ريزتر كنيد. اين كار باعث مي‌شود تا طعم و عطر آن در غذا ديده شود.
حال درون يك قابلمه كوچك، تخم مرغ را آب پز كنيد. براي اين كار آب سرد را جوشانده و سپس تخم مرغ را مي‌گذاريم به مدت 10 دقيقه. حال تخم مرغ را زير شير آب سرد بگيريد تا راحت‌تر بتوانيد پوست آن را جدا نماييد.
در مرحله بعدي از طرز تهيه نودل ساده و سريع، بايستي يك قابلمه بزرگتر را با دو ليوان آب پر كنيد. حال لازم است تا آن را پر كرده و سپس بر روي اجاق قرار دهيد. مرحله بعدي آن است كه ادويه‌هاي دلخواه را با جوش آمدن آب اضافه كرده و سپس مقداري كره يا روغن را به همراه رب گوجه فرنگي به تركيب آن بيفزاييم. در اين قسمت بهتر است زنجبيل را بسيار كم اضافه كنيد، چراكه طبع گرمي دارد و احساس سيري ايجاد خواهد كرد. اين ادويه مي‌تواند براي افزايش سوخت و ساز بدن موثر باشد.
حال 1 دقيقه ديگر يك بسته نودل گوشت را در اين آب جوش افزوده و منتظر بمانيد تا نودل ما كمي باز شود. حال بايستي نودل‌ها را مقداري بهم زده و باز كنيد. سپس بايستي در همين حالت سير و هويج را نگيني خرد كرده و آن را نيز اضافه نماييد.
مرحله نهايي آن است كه سس سويا را به تركيب موردنظر كه در حال پختن است اضافه نموده و آن را خوش طعم كنيد. مقداري اين تركيب را هم زده و پس از چند دقيقه نودل شما آماده است.

 

طرز تهيه نودل: ساده، فوري، با مرغ، كره اي، با ماكاراني

جاذبه های گردشگری کره جنوبی

۱- کاخ گیونگ‌بوک (Gyeongbok Place)

کاخ گیونگ بوک کاخ سلطنتی سلسله چِسون، درشمال سئول قرار گرفته و همین موقعیت جغرافیایی باعث شده لقب “کاخ شمالی” را به آن بدهند.جینسینگ قرمز کره ای

وقتی وارد محوطه می‌شوید می‌توانید از روی پل‌های سنگی روی دریاچه، به این کاخ زیبا برسید؛ این کاخ مانند یک نگین در وسط دریاچه می‌درخشد. این کاخ در سال ۱۵۹۵ به دست ژاپنی‌ها به آتش کشیده شده و حدود ۳۰۰ سال بعد توانسته باشد به این خوبی بازسازی شود و به یکی از بناهای مهم و تاریخی کره تبدیل شود.جاذبه های کره جنوبی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.