فر دیواری برقی چیست و چه تفاوتی با مایکروفر دارد؟

۶۸۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


یکی از مهم ترین قسمت های آشپزخانه تجهیزات آشپزخانه است. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و هر کدام عملکرد منحصر به فردی دارند و بر همین اساس انواع اجاق گاز ساخته و به بازار عرضه می شود. هرکسی متناسب با نیاز خود مدل های مختلفی از اجاق گاز را خریداری می کند. با خدمات پس از فروش بوش همراه باشید.


اجاق گاز برقی توکار و نحوه عملکرد آن

به عنوان یکی از گزینه های مورد استفاده در آشپزخانه، آتش قرار داده شده در داخل فر همیشه مورد پیشنهاد بسیاری از افراد قرار گرفته است. یک جعبه برق توکار می تواند نیاز افراد زیادی را برطرف کند. همانطور که از نام مدل فر توکار مشخص است، این دستگاه با برق کار می کند. با استفاده از برق شهری و شهری می توانید از انواع مدل اجاق های برقی استفاده کنید. نحوه عملکرد فر به موادی که در آن قرار داده شده است بستگی دارد. معمولاً در قسمت پایین یا بالا یا هر دو طرف یک اجاق برقی عناصر الکتریکی وجود دارد. هنگامی که این عناصر گرم می شوند، در محفظه کوره داخلی گرما تولید می کنند. در نتیجه دمای داخلی کوره افزایش می یابد و به یک سطح از پیش تعیین شده می رسد. وجود فن در اجاق برقی توکار باعث گردش هوا در داخل محفظه فر و پخش شدن دما در سراسر محفظه فر می شود. علاوه بر این فر برقی دارای قسمت مخصوص تنظیم دمای داخلی فر می باشد. هنگامی که درجه حرارت بیش از حد بالا باشد، این قسمت خاموش می شود و باعث می شود که حرارت داخلی فر به طور یکنواخت در طول فرآیند پخت ایجاد شود. از فر برقی برای پخت انواع غذا، تهیه انواع کیک و شیرینی استفاده می شود. در واقع می توان گفت که این دستگاه به عنوان یک وسیله بسیار کاربردی جایگزین اجاق های قدیمی شده و در اتاق مخصوص آشپزخانه قرار می گیرد.

اجاق مایکروویو چگونه کار می کند؟

یکی دیگر از وسایل کاربردی که می تواند در آشپزخانه بسیار کاربردی باشد، مایکروفر است. مایکروفر دستگاهی کاملا مدرن است که توانسته است جایگاه خود را در بین خانواده ها به دست آورد. مایکروفر به عنوان وسیله ای برای پخت انواع غذاها و همچنین انواع کیک ها استفاده می شود. عملکرد این دستگاه به گونه ای است که حرارت فیزیکی در دستگاه ایجاد نمی شود و با قرار گرفتن در معرض امواج الکتریکی غذا پخته می شود. امواج الکتریکی داخل محفظه غذا بر روی دیواره های مایکروفر منعکس می شود و به غذا یا ماده غذایی برخورد می کند، سپس با ایجاد حرکت بین مولکول های ماده غذایی گرما ایجاد می شود و غذا شروع به پختن می کند. مایکروفر می تواند با سرعت بالا عملکرد بسیار خوبی داشته باشد، غذا را به طور کامل بپزد و در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

تفاوت بین فر توکار برقی و مایکروویو چیست؟

در نگاه اول درباره تعمیر فر بوش می توان گفت که اجاق برقی و مایکروفر عملکرد یکسانی دارند و ظروف مختلفی را آماده می کنند. اما اگر به جزئیات این دو محصول دقت کنید، تفاوت های اساسی بین اجاق های برقی و مایکروفر وجود دارد که این دو محصول را از یکدیگر متمایز می کند و مصرف کنندگان هر یک از این دستگاه ها را بر اساس نیاز و قابلیت های خود خریداری می کنند.

کارایی

اولین نکته و تفاوت اجاق برقی و مایکروفر در نحوه عملکرد دستگاه است. اجاق‌های برقی گرما تولید می‌کنند و با استفاده از عناصر می‌پزند، در حالی که اجاق‌های مایکروویو با تولید جریان‌های الکتریکی و امواج به پخت و پز کمک می‌کنند. هر دو نوع فر غذا را به طور کامل می پزند اما تفاوت اصلی در میزان و نحوه پخت آن است. اگر غذا در مایکروویو باشد، مغز ممکن است در برخی موارد به طور کامل نپزد، اما پختن آن زمان بسیار کوتاهی دارد. این تفاوت در برخی موارد استفاده از اجاق های برقی را در اولویت قرار می دهد و مصرف کننده تمایل به خرید اجاق برقی یکپارچه برای استفاده در آشپزخانه دارد.

زمان پخت

نکته دیگری که تفاوت بین اجاق برقی و مایکروفر را مشخص می کند، مدت زمان پخت غذا است. با توجه به اینکه فر برقی شباهت زیادی به فرهای قدیمی دارد، زمان پخت آن بسیار طولانی است. همچنین این دوره طولانی ممکن است با سرعت سریع زندگی امروزی سازگار نباشد. اما به دلیل پخت ویژه مایکروویو، غذا با سرعت بالایی تهیه می شود و مصرف کننده می تواند در کمترین زمان ممکن غذا را تهیه کند. در واقع استفاده از مایکروویو به جای فر می تواند برای گرم کردن بسیاری از غذاها بسیار مفید باشد. و از طرفی استفاده از اجاق برقی مناسب ترین وسیله برای گرم کردن غذا نیست.

کیفیت پخت و پز

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد اجاق برقی که به عنوان فر توکار استفاده می شود، حالت پخت و پز است. الکتریسیته می تواند غذا را کاملا سرخ شده و ترد و معطر کند، اما به دلیل استفاده از امواج در سیستم پخت، مایکروویو قادر به پختن غذا نیست و به طور کلی غذا به حالت نرم پخته می شود.

ظرفیت و ظرفیت

یکی دیگر از تفاوت های اجاق برقی و مایکروویو، حجم غذای قرار داده شده در آن است. بسته به اندازه اجاق برقی، می تواند غذای بیشتری را در خود جای دهد و حجم بیشتری داشته باشد و فضای پخت و پز مناسب تری نسبت به مایکروفر ایجاد کند.

در مورد تفاوت های نحوه کار اجاق های دیواری برقی و مایکروویو تحقیق کنید

نحوه عملکرد آن در دو فر برقی داخلی و مایکروویو می تواند تأثیر زیادی در انتخاب ما برای خرید هر یک از این لوازم داشته باشد.

مهم ترین عامل در عملکرد اجاق های برقی و مایکروفر انرژی مصرفی این دستگاه ها برای پخت غذا می باشد. از آنجایی که فر برقی نسبت به مایکروفر برق زیادی مصرف می کند، ممکن است استفاده از آن از نظر مصرف برق چندان مقرون به صرفه نباشد. اگر از مایکروفر برای سیستم مخصوص پخت غذا استفاده شود، برق کمتری مصرف می کند.

یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه اجاق های توکار وجود دارد هزینه تجهیزات خریداری شده است که در این صورت اجاق های برقی توکار قیمت بیشتری نسبت به مایکروویو دارند. این دستگاه نیز قیمت بالایی دارد. این مشکل به دلیل ظرفیت بیشتر فرهای برقی نسبت به مایکروویو و امکان پخت انواع غذا و دسر در داخل آن است.

نکته آخر در مورد تفاوت اجاق برقی و مایکروویو این است که شما باید از روغن در غذا در اجاق برقی استفاده کنید و غذا می تواند در اجاق برقی بسوزد. - به دلیل سیستم عنصری سرخ کردن. علاوه بر این، در صورتی که غذا به دلیل سیستم هوشمند مایکروویو هرگز نسوزد و غذا را به میزان مناسب بپزد، گاهی اوقات می تواند باعث فساد غذا شود. ، معمولاً مواد تشکیل دهنده غذا نیازی به روغن ندارد و به راحتی در مایکروویو پخته می شود.

در خاتمه، استفاده از یکی از اجاق های برقی یا مایکروویو توکار به عنوان فر در آشپزخانه می تواند انتخاب خوبی برای همه باشد. هرکسی می تواند با توجه به نیاز و نیاز خود هر یک از این دستگاه ها را خریداری کند. بنابراین، تجربه هرکسی در استفاده از هر وسیله متفاوت است و ما خوشحالیم که تجربیات شما را در استفاده از اجاق‌های برقی و مایکروویو که برای کمک به درک بهتر مصرف‌کنندگان از خرید هر دستگاه طراحی شده‌اند، به اشتراک می‌گذاریم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.