از قتل در پارتي تا توهين به مردم و خط و نشان براي مرگشان/ آقازاده جنجالي چرا دستگير شد؟

۴۶ بازديد ۰ نظر

جزئيات دستگيري آقازاده جنجالي يا همان پسر آقاي سفير كه جزو فعالان اينستاگرام هم محسوب ميشد را در اين گزارش دنبال كنيد.

 

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان،  آقازاده  واژه‌اي كه طي سال‌هاي اخير معنا و مفهوم ديگري پيدا كرده است و بيشتر در قالب كنايه و متلك و البته براي كساني غير از آقا زاده‌هاي واقعي به كار مي‌رود.

در قديم از كلمه آقازاده براي افراد محترمي استفاده ميشد كه پدرشان به واسطه خوبي و خوش نامي بين مردم مشهور بود، اما طي چند سال گذشته مفهوم كنايه آميز آن بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

عاقبت ژن خوب و پدري صاحب نفوذ!
ماجراي ژن خوب و آقازاده را خيلي‌هايمان شنيده‌ايم و درست وقتي كه جوانان پاك و با استعداد اين سرزمين براي آباداني كشور با كمترين امكانات تلاش مي‌كنند و قدم برمي‌دارند، صاحب ژن‌هاي خوب و آقازاده‌هاي صاحب نفوذ بدون كوچكترين زحمت و مشقتي تحقق يك به يك آرزو‌هاي خود را بي‌وقفه جشن مي‌گيرند.

محدوديت جوانان نخبه و خوش فكر و البته وفادار اين آب و خاك در تهيه امكانات حداقلي براي داشتن يك زندگي ساده پاياني ندارد و به جاي آن آقازاده‌هاي خارج نشين پز زندگي بادآورده خود را در شبكه‌هاي اجتماعي به نمايش مي‌گذارند.

از روز گذشته تا كنون موضوع دستگيري يكي از آقازاده‌هاي مشهور و سرشناس در فضاي مجازي، در رسانه‌هاي رسمي و صفحات مختلف شبكه‌هاي اجتماعي مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و بار‌ها باز نشر شده است.

از قتل در پارتي تا عدم ثبات رواني!
ساشا سبحاني يا در اصل " محمد سبحاني " جوان ۳۲ ساله، پسر احمد سبحاني سفير سابق ايران در كشور ونزوئلا، همان آقازاده‌اي است كه انعكاس رفتار‌هاي او طي سال‌هاي اخير، فارغ از هر گونه تعادل رواني بوده و متاسفانه همين موجود بي‌تعادل الگويي پوچ براي برخي از نوجوانان و جوانان ساخته شده است.

رفتار‌هاي ضد فرهنگي و نابهنجار ساشا سبحاني نام او را پس از قتلي كه در مهماني غير متعارفي كه باني آن بود، بيشتر از ديگر آقازاده‌ها بر سر زبان‌ها انداخت.

در بيان مغايرت در رفتار، گفتار و كردار ساشا سبحاني و عدم ثبات رواني وي همينقدر كافي است كه بدانيد يك روز عكسي را از زيارت كربلا در صفحات اجتماعي شخصي‌اش منتشر مي‌كرد و با فاصله‌اي كم و كوتاه يك روز هم تصاويري غيراخلاقي و نامتعارف از حضور در ميهماني‌هايي سراسر گناه به نمايش درمي‌آورد.

از ديگر رفتار‌هاي غيراخلاقي و نابهنجار ساشا سبحاني طي سال‌هاي گذشته ميتوان به فيلمي كه وي در شب عاشورا از مشروب خوردن و مهماني رفتن و پارتي گرفتنش در اينستاگرام به اشتراك گذاشت، اشاره كرد.

 توهين به مردم و خط و نشان براي مرگشان!
توهين به مردم و مسئولان ايراني و انتشار پست و پيام‌هايي توهين آميز به ويژه به اقشار زحمتكش و محروم از ديگر رفتار‌هاي متناقض و غير انساني اين آقازاده است.

كاربران فضاي مجازي در اعتراض به رفتار‌هاي غير متعارف آقازاده‌هاي پر مدعا، طي سال‌هاي گذشته كمپيني با عنوان فرزندت كجاست راه انداخته و از سفير سابق ايران در ونزوئلا و فرزندش ساشا سبحاني هم در اين كمپين سوال فرزندت كجاست را پرسيده بودند.

ساشا سبحاني در بخشي از حرف‌هاي خود با لحني غير مودبانه و به دور از اخلاق با بيان اين حرف‌ها كه " تا كي مي‌خواهيد حسادت كنيد، اگر نمي‌توانيد كار كنيد، برويد بميريد! " موجي از اعتراضات را در فضاي مجازي به راه انداختند و خواستار رسيدگي مسئولين و برخورد با اين آقازاده دور از ادب شدند.

از قتل در پارتي تا  توهين به مردم و خط و نشان براي مرگشان/  آقازاده جنجالي چرا دستگير شد؟

در بخشي از كمپين فرزندت كجاست كاربران فضاي مجازي تصاوير و فيلم‌هايي از شهدا و مادران و پدران زحمتكش آن‌ها منتشر كرده بودند و تلنگري به جا و البته هماهنگ با نياز مسئولان را در چالشي متفاوت به آن‌ها زده بودند.

آقازاده مشهور در دام پليس اينترپل!
رسانه‌هاي رسمي و صفحات مجازي در حالي از دستگيري ساشا سبحاني پسر سفير سابق ايران در ونزوئلا و مكزيك سخن مي‌گويند كه جرائمي، چون پولشويي و قاچاق انسان را هم به وي نسبت مي‌دهند.

ساشا سبحاني با انتشار تصاوير مستهجن و غير اخلاقي در صفحات مجازي مخاطبان شبكه‌هاي اجتماعي را به شركت در چالش‌هايي بي‌محتوا و سخيف دعوت مي‌كرد و در اين ميان بيشتر از همه مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار گرفته بود.

پليس اينترپل طي سال‌هاي اخير همكاري خوبي براي استرداد و بازگرداندن ساشا سبحاني به عنوان يكي از مجرمان اينترنتي نشان نداد و اميد است در حال حاضر كه به گفته سردار رحيمي وضعيت ارتباطي پليس ايران با اينترپل بسياري از كشور‌ها خوب است، بتوانيم براي بازگرداندن نامبرده به ايران و مجازات او كار‌هاي رضايت بخش و موثري را به انجام برسانيم.

زندگي لاكچري و پر تجمل امثال ساشا سبحاني شايد در ظاهر آرزوي خيلي از افراد باشد، اما به قول راستين قديمي‌هاي زلال و باصفا، بار كج آخر به منزل نمي‌رسد و يك روز با همه ابهتي كه افراد اين چنيني دارند، در حسرت ذره‌اي آرامش حاضرند همه دار و ندار خود را فدا كنند.

گفته مي‌شود ساشا سبحاني از پليس اسپانيا خواسته تا وي را به پليس ايران تحويل ندهد و احتمال اجابت اين درخواست حتي اگر يك درصد هم وجود نداشته باشد، عاقبت توهين به مردمي است كه در انسانيت و مهرباني حرف‌هاي فراواني براي گفتن دارند.

پسر سابق سفير ايران در ونزوئلا آخرين آقازاده‌اي نخواهد بود كه عاقبت در چنگ قانون اسير مي‌شود و سرانجام توهين به شعور و نجابت ملت نجيب و با اصالتي، چون ايران، اين پايان تلخ و التماس آميز است.

منبع: خبرگزاري دانشجو

انتهاي پيام/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.