کراتینه مو چیست؟

۴۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


کراتینه سازی صاف کردن مو روشی برای صاف کردن مو است که با تغذیه مو با مواد خاصی صورت می گیرد. اگر موهای آسیب دیده و وز کرده اید و با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، احتمالاً درمان مو را امتحان کرده اید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید آیا کراتینه شدن وجود دارد؟اما کراتینه چیست و چه ارتباطی با موهای زیبا و سالم دارد؟

معرفی و بهره برداری از جرثقیل ها

کراتین جزء اصلی و مهم الیاف مو است که در لایه کورتکس قرار دارد.

کورتکس لایه میانی است که بیش از 80 تا 85 درصد مو را تشکیل می دهد.

الیاف کراتین از پروتئین تشکیل شده و در تمام طول مو قرار می گیرند.

- این زنجیره ها توسط باندها و پیوندهای دی سولفیدی که پیوندهای متقابل هستند به یکدیگر متصل می شوند. بنابراین، وظیفه اصلی پیوندهای دی سولفیدی حفظ یکپارچگی رشته های کراتین درون قشر مغز است و وظیفه اصلی کراتین حفظ سلامت مو است.

- به این معنی که اگر موهای شما کراتین خود را از دست داده است، می تواند به دلایل مختلفی مانند استفاده زیاد از سشوار و اتو مو یا رنگ کردن زیاد باشد.

- از همه مهمتر باید به سولفات های پودر دیر کراتین اضافه کنید. به عبارت دیگر کراتین از دست رفته برمی گردد.

- دستورالعمل استفاده از کراتین در برندهای مختلف متفاوت است.

- جالب است بدانید که پیوندهای دی سولفیدی، یعنی. نوارهای عرضی، محل آنها در قشر مغز رابطه مستقیمی با وضعیت مو دارد.

پروتئین کراتین برای مو:

کراتین نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در ناخن و مو وجود دارد. به طور کلی، کراتین یک لایه محافظ در اطراف ساقه مو برای حفظ حالت مو و حفظ جوان و شادابی آن است. اما این کراتین به دلایل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی و استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مانند رنگ مو زیتونی یا دکلره کننده در موها وجود دارد و آسیب دیده و باعث خشکی و وز شدن موها می شود.

درمان کراتینه مو در تهران

درمان کراتینه معمولاً روشی برای صاف و براق کردن آن است و نتیجه مطلوب درمان به نوع و کیفیت موهای شما بستگی دارد و برای افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.

کراتینه موی حرفه ای بلوار فردوس:

در این روش کراتینه مو با شکستن پیوندهای پیچیده مو باعث صاف و براق شدن موها می شود.ماندگاری کراتینه در افراد مختلف متفاوت است و معمولا بین 2 تا 5 ماه است.

محصولات کراتینه مانند شامپوهای کراتینه، نرم کننده ها و ماسک های مخصوص کراتینه تاثیر بیشتری دارند و پروتئین را نیز به مو می رسانند. این کار باعث شکسته شدن پیوندهای پیچیده مو و صاف شدن آن می شود. توصیه می کنیم از محصولات دارای کراتینه استفاده کنید. در این زمینه با کارشناسان ما در سالن زیبایی شادلین مشورت کنید زیرا انواع موها متفاوت است و باید از محصولی متناسب با موهای خود استفاده کنید.

آیا کراتینه برای مو مضر است؟

در مورد این مشکل نمی توان پاسخ قطعی داد، زیرا محصولات کراتینه حاوی ماده ای به نام فرمالدئید هستند، به گفته پزشکان و دانشمندان، این ماده یک ماده سرطان زا است، اگرچه فرمالدئید کمتری دارد، اما بهتر است. چندین بار از آن استفاده کنید، باید از این کار اجتناب شود، توصیه می کنیم از مواد کراتینه ای استفاده کنید که تا حد امکان بدون فرمالدئید باشند. ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید، می توانید با یک متخصص بررسی کنید که آیا کراتینه برای موهای شما مناسب است یا خیر. آیا موهای شما به کراتینه نیاز دارد یا خیر؟

اگر موهای مجعد و آسیب دیده دارید و استفاده زیاد از سشوار و اتو به موهای شما آسیب رسانده است، شامپو یا ماسک کراتینه مناسب می تواند کراتین از دست رفته را به موهای شما بازگرداند. اما اگر استفاده از این محصولات کراتینه همچنان شما را با موهای وز و وز آزار می دهد، می توانید برای کراتینه درمانی به بهترین آرایشگاه زنانه تهران یا متخصص ما مراجعه کنید. درمان های کراتینه می تواند موخوره شما را از بین ببرد و زمان خشک شدن موهای شما را بعد از هر دوش کاهش دهد. اما کراتینه مو فقط یک سفر ساده به آرایشگاه و بازگشت نیست.

ما در سالن زیبایی شادلین با استفاده از بهترین مواد کراتینه از برندهای معروف دنیا و با بکارگیری کادری انحصاری از متخصصین پوست و مو آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز زیبایی و مراقبت هستیم. اکنون سعی می کنیم اطلاعاتی به شما بدهیم و به شما کمک کنیم تا راه درست را انتخاب کنید، هرچند که مرتبط باشد.

کراتین چگونه کار می کند؟

همانطور که در ابتدا توضیح داده شد، کراتینه درمانی روش خوبی برای نرم کردن موهای شما است که هم در خانه و هم در آرایشگاه قابل انجام است. در اینجا سعی می کنیم اطلاعات مفیدی را برای کراتینه در آرایشگاه توضیح دهیم. کراتینه شدن مو از طریق ترکیبی از مواد شیمیایی با حرارت دادن مناسب، پیوندهای مو را از بین می برد و در نهایت موهایی درخشان به شما می بخشد.

فرآیند کراتینه کردن مو در سالن

پس از تمیز کردن و شستن موها صاف می شود و سپس متخصص کراتینه درمانی از فرآورده مناسب صاف کننده مو استفاده می کند. پس از استفاده از مواد کراتینه روی مو، آهن گرما آزاد می کند که باعث فعال شدن اثر صاف کننده می شود. بسته به اندازه مو و نوع موادی که برای کراتینه استفاده می شود، فرآیند کراتینه 90 دقیقه یا کمی بیشتر طول می کشد.

اگر موهای من وز باشد آیا کراتینه آن را کاملا از بین می برد؟

به گفته بسیاری از متخصصان مو و زیبایی، کراتینه درمانی موها را تا حدودی صاف می کند، اما نه به طور کامل. اگر موهای مجعد یا موج دار دارید، درمان کراتینه موهای شما را تقریبا صاف می کند.

هزینه کراتینه مو چقدر است؟

هزینه کراتینه به عواملی مانند حجم مو و برند مواد مصرفی روی موهای شما بستگی دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

نکات برجسته کراتینه

اگرچه کراتینه کردن مو باعث صاف شدن موها می شود، اما دلیل این صافی تنها وجود کراتین نیست، بلکه در واقع وجود موادی مانند فرمالدئید، اسید کلسیم، فرمالدئید در آن است که موهای شما را صاف می کند.

تا 72 ساعت پس از کراتینه شدن از شستن موها خودداری کنید، شستن موها رطوبت داخل بافت مو را از بین می برد و باعث خشکی مو می شود.

پس از گذشت 72 ساعت از کراتینه کردن، موهای شما بسیار آسیب پذیر است، بنابراین در صورت امکان موهای خود را با سنجاق و گیره نبندید.

تعداد دفعات دوش گرفتن را تا حد امکان کاهش دهید. بعد از هر بار دوش گرفتن موهای خود را ابتدا با حوله و سپس با سشوار نرم خشک کنید.

تا حد امکان از اتوهای داغ و برس های حرفه ای خودداری کنید، زیرا اگر کراتین شما فرمالدئید باشد، دمای بالا باعث آزاد شدن مقدار کمی گاز فرمالدئید می شود.

از ماسک موی مناسب برای موهای کراتینه شده استفاده کنید.

از آنجایی که آب استخر حاوی کلر است، ماندگاری کراتین موهای شما را کاهش می دهد.

بر اساس گزارش کاری کارگروه محیط زیست، برخی از فرمول هایی که از کراتین استفاده می کنند، فرمالدئید ندارند و در عوض از متیل گلیکول استفاده می کنند که اثرات خطرناک فرمالدئید را ندارد. محلول فرمالدئید هنگام گرم شدن، گاز فرمالدئید را آزاد می کند و باعث آسیب می شود. ریه ها غلظت بیشتری از آن دارند، بنابراین برای حفظ سلامت خود در حین مصرف کراتین از ماسک استفاده کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.