همه چیز درباره قهوه ساز

۷۹۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


قهوه تقریباً یک گیاه استوایی است و در نقاط مختلفی مانند آمریکای جنوبی، خاورمیانه یا آسیای جنوب شرقی کشت می شود.دانه این درخت بسیار معروف و مورد استفاده است.از قرن سیزدهم عصاره دانه این درخت رواج پیدا کرده است. در بین انسان ها به دلیل محتوای کافئین آن.

روش های مختلفی برای استفاده از این عصاره وجود دارد که یکی از آنها توسط یک دستگاه قهوه انجام می شود ، که بعداً در مورد آنها خواهیم آموخت.

انواع دستگاه قهوه ساز

سازندگان قهوه به دو دسته برقی و غیر برقی تقسیم می شوند. برای تعمیر قهوه ساز بوش می توانید از خدمات پس از فروش بوش استفاده کنید.



اروپایی ها

یکی از قهوه سازهای غیر برقی است که با استفاده از پیستون و فشار عصاره قهوه را تهیه می کند. یک روش ساده برای به دست آوردن عصاره قهوه که فقط به کمی صبر و کمی فشار برای جوشاندن خود قهوه نیاز دارد. در این روش، آب داغ قهوه را آماده می کند و با فشار دادن پیستون، قهوه آماده نوشیدن است.

فرنچ پرس

همان دستگاه ایروپرس با همان نکات قبلی مانند نیاز به آب گرم برای تهیه قهوه و پیستون فشاری است اما با این تفاوت که فضایی برای نگهداری قهوه دارد. چاپ روزنامه فرانسوی یکبار مصرف نیست زیرا اکثر آنها آلومینیومی هستند و می توان بارها از آن استفاده کرد، زیرا چاپ روزنامه فرانسوی پیچیده نیست و کیفیت قهوه بهتر است، در بین مردم محبوبیت دارد.

کامکس

شاید جذاب ترین قهوه ساز در سادگی، کومکس باشد. یک ظرف شیشه ای خمیده به شکل ساعت شنی با فیلتر کاغذی داخل آن برای دانه های قهوه این روش استخراج نیز بسیار ساده و بسیار پرطرفدار است، اما غلظت قهوه را کمی کاهش می دهد و رنگ قهوه ای نازکی به آن می دهد.

v60

از قهوه سازهای جدید بدون برق می توان به V Six اشاره کرد. این قهوه ساز ژاپنی دارای فرم جذاب V شکل با زاویه 60 درجه با دسته ای برای حمل آسان است. در این قهوه ساز از فنجان سرامیکی و یا حتی قهوه ساز پلاستیکی استفاده می شود.اصل هم همین است، آب جوش، فیلتر قهوه و کمی حوصله، قهوه سازهای مختلفی بسته به نیاز وجود دارد.

دستگاه های قهوه ساز انواع دیگری نیز دارند اما در این مقاله تنها به چند نمونه اشاره شده است که تمرکز اصلی این مقاله بر روی دستگاه های اسپرسوساز برقی است.

دستگاه اسپرسوساز

قهوه سازهای معمولی دارای فیلتر ضعیفی هستند که منجر به انتقال کامل رایحه اصلی قهوه می شود، در حالی که دستگاه های اسپرسوساز نوع خاصی از قهوه را تهیه می کنند و به دسته ای جدا از قهوه دم شده تقسیم می شوند. اسپرسو حاصل عبور آب از پودر قهوه فشرده شده نزدیک نقطه جوش است که بیشتر آن در سبد و فیلتر متمرکز شده است.

دستگاه های اسپرسوساز از قطعات زیادی تشکیل شده اند.

رهبر گروه

هد قسمتی از دستگاه اسپرسوساز است که به پرتافیلتر وصل می شود که استخراج را آماده می کند و جایی است که آب از آن عبور می کند و در نهایت به پرتافیلتر می رسد.

لقب

یکی از مهم ترین قسمت های دستگاه اسپرسوساز شاید پرتافیلتر باشد این قسمت که قهوه در آن قرار می گیرد زیر سر گروه قرار دارد. اینجاست که آب برای استخراج با فشار بسیار بالا به دانه های قهوه فشرده می شود.

این قسمت از سبد مانند 3 دسته است که برحسب کارکرد و اندازه به دسته های مختلف تقسیم می شوند.دسته صنعتی آن که قطر تقریبی 58 میلی متر دارد به گونه ای طراحی شده است که باریستا کنترل بیشتری بر استخراج دارد. .

فیلتر وکیوم یکی از پرطرفدارترین فیلترهایی است که نازل ندارد و به راحتی می توانید سبد فیلتر را مشاهده کنید، نظارت بر کل فرآیند یکی از مزایای این پرتافیلتر است.

فیلتر فشار که اغلب در دستگاه های اسپرسو ارزان استفاده می شود از کیفیت و زیبایی خوبی برخوردار نیست ، این فیلترها به طور کلی از پلاستیک یا آلومینیومی ساخته شده اند و دارای وزن سبک تر و یک سبد کوچکتر هستند.

فیلترهای مرتبط

جعبه کیسه کاغذی یک فیلتر قهوه است که زمین را در آن قرار می دهد و قهوه را داخل آن فشرده می کند. چیزی مانند کیسه های چای با قهوه به جای چای. مشکلات باقی مانده قهوه شما را متوقف می کند. به طور کلی ، آنها فیلترهای راحت تری هستند. ، اما کمی گرانتر ، زیرا آنها عملکرد کمتری دارند.

نازل بخار

یک خروجی طولانی اما باریک که بخار از آن خارج می شود. اکثر این خروجی ها از فولاد ضد زنگ و تفلون ساخته شده اند. یکی از ویژگی های اصلی این نازل تحمل حرارت بالا و مقاومت خوب در برابر خوردگی است. طول اکثر آنها حدود 25 تا 27 سانتی متر است تا امکان انتقال آسان بخار و استفاده مناسب را فراهم کند.

گلدان

دمای آب که به قهوه می رود بسیار مهم است. به همین دلیل همه دستگاه های اسپرسو بخشی به نام دیگ یا دیگ بخار دارند. عملکرد اصلی یک دیگ بخار گرم کردن آب در بالا است. دیگهای بخار از چندین عنصر استفاده می کنند. شاخه ها دمای آب را افزایش می دهند.

فشار

هرچه فشار بیشتر باشد، آب بیشتر روی قهوه تأثیر می گذارد و طعم قهوه قوی تر می شود. اما طعم قوی اسپرسو هرگز خوشایند نیست. فشار 9 بار بهترین فشار برای دم کردن و تهیه اسپرسو در دستگاه اسپرسوساز است. 9 برابر 380 کیلوگرم بر سانتی متر مربع. یعنی برای ساختن یک جاسوس خوب، چهار برابر چرخ ماشین نیاز داریم. یعنی اگر هوا را در یکی از چهار چرخ خودرو جمع کنیم، فشار ایجاد شده در چرخ ها همان فشار است که باید یک اسپرسو تولید کند.

اما دستگاه های اسپرسوساز با قدرت و فشار بیشتر هستند که اغلب در صنعت استفاده می شوند.فقط تصور کنید یک اسپرسو با فشار 20 بار و توان 1350 وات مانند یک جانور درست کنید.

قهوه ساز توکار

این قهوه سازها با ظاهری زیباتر و اندازه های بزرگتر عمدتاً در فضای کابینت قرار می گیرند.

این قهوه سازها مزایا و معایبی دارند.

یکی از مزایای قهوه ساز توکار این است که باعث صرفه جویی بیشتر در فضای کابینت می شود. با نصب قهوه ساز داخل کابینت، فضای خالی روی سطح کابینت وجود ندارد. آنها آب بیشتری دارند. آنها چندین گزینه برای آسان کردن کار باریستا دارند، مانند تنظیم حجم و غلظت کف یا حتی غلظت خود قهوه.

اندازه این قهوه سازها نیز جالب است. اگر فضای کمد شما کمی محدود است، باید بدانید که قهوه ساز توکار فضای زیادی را اشغال می کند. بیشتر قهوه سازهای داخلی حدود 60 سانتی متر عرض، 55 تا 58 سانتی متر عمق و 47 سانتی متر ارتفاع دارند.

برخی از قهوه سازهایی که آسیاب قهوه دارند، این توانایی را دارند که دانه ها را خودشان آسیاب کنند و به شما این امکان را می دهند که اندازه دانه ها را به اندازه ای که می خواهید برای گرفتن بهترین عصاره از آن دانه ها تنظیم کنید.

قابلیت تغییر مقدار شیر یکی از وظایف دستگاه های قهوه ساز مرغوب و باکیفیت است که در قهوه ساخته می شوند.

به دلیل تحمل بالای قطعات قهوه ساز در برابر حرارت، اکثر آنها از فولاد یا آلومینیوم مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده اند، اما این بدان معنا نیست که قطعات پلاستیکی را در قهوه ساز پیدا نخواهید کرد.

مصرف انرژی قهوه سازها متفاوت است، بسته به قدرت استخراج آنها، کمیت و کیفیت فوم و حتی آسیاب کاملاً متفاوت است. حال در نظر بگیریم که دستگاه های قهوه ساز انرژی تقریباً از 1000 وات به بالا مصرف می کنند، این مصرف حداکثر توان آنها در نظر گرفته می شود و هر بار که از آنها استفاده می کنید، احتمال اینکه از حداکثر توان قهوه ساز خود استفاده کنید بسیار زیاد است. خیلی کوچک . ، بنابراین نتیجه می گیریم که مصرف انرژی آنها بسیار کافی است و حتی می توان آنها را حتی چندین بار در روز استفاده کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.